woensdag 28 december 2011

kinderkamer

Onze kinderen bepalen in tegenstelling tot 'vroeger' nu grotendeels zelf hoe ze hun kamer willen inrichten. Kleur en meubels in overleg, plaatsing van het meubilair wordt bepaald door de ruimte die tot hun beschikking staat. De jongste trekt daarbij aan het kortste eind. Hij heeft de kleinste kamer en dus niets te kiezen. Het bed staat klem tussen de muren, het bureau en bijbehorende ladekast daar vlak naast, al jaren in dezelfde opstelling. Hij maalt er gelukkig niet om.
 Al heb ik bij de inrichting dus nog een heel klein vingertje in de pap, in het sturen van het dagelijks gebruik van hun ruimte (dat heet opruimen) heb ik de moed op gegeven. Hoe mooi je hun kamers ook zou inrichten, door alle rondslingerende kleding - trek ik morgen misschien nog aan -, studieboeken - ruim ik straks wel op -, schoenen - jij hebt toch zelf ook veel? - en alle attributen die bij gamen/telefoneren/computeren horen - dat heb ik nog nodig ! - zie je er toch niet veel van. 
Dus kan ik erg genieten van andermans opgeruimde, vrolijke kinderkamers met grappige inrichtingselementen. Bij ooomydesign hebben ze dat heel goed begrepen. 




Een speel/opbergkast.










Meer spelen dan opbergen denk ik .....






Lamp van cassettebandjes. 










Yoghurtlamp...



Legolamp.....










Post-it lamp....



Stoel van cassettebandjes ??





Grappig, maar geen idee wat het is.







Opruimen. Zou dit helpen ?









Leuke meidenstoel.



1 opmerking:

  1. of deze: "maar ik kan echt alles vinden", of "zo vind ik het juist gezellig,"
    zucht

    BeantwoordenVerwijderen